miércoles, 30 de marzo de 2016

Un professor amb bones Habilitats socials i comunicatives :

Les habilitats socials són una eina professional que ens capacita a treballar amb els nostres alumnes, amb les famílies i amb els nostres companys.

Un mestre hàbil a nivell social podrà resoldre eficientment un munt de situacions que envolten l’àmbit escolar. A més a més , si té aquesta capacitat podrà expressar la seva opinió i alhora respectar l’opinió dels altres.

Partint que hi ha tres grans tipus de mestre: agressiu, inhibit i assertiu. M’agradaria mostrar les diferencies d’aquest i proposar millores per aconseguir ser un bon mestre amb altes habilitats socials i comunicatives.

               INHIBIT

              ASSERTIU
             AGRESSIU
Comportament verbal dubitatiu: potser.., suposo...
Comportament verbal ferm i directe: desitjo, m’agradaria, jo crec...
Comportament verbal: Impositiu , has de, no torelo que...
Comportament no verbal : postura tancada, moviments forçats, no contacte  visual, veu baixa...
Comportament no verbal: expressió franca i oberta, postura relaxada, moviments fàcils i pausats...
Comportament no verbal: Postura erecta i rígida, moviments amenaçant, mirada fixa...
Es deixa violar els seus drets.
Protegeix els seus drets i respecte el dels altres.
Viola i no respecte els drets dels altres.
Baixa autoestima
Aconsegueix els seus drets sense ofendre els dels altres
Aconsegueix els seus objectius perjudicant als altres.

Poc control

Alt grau de control.

Aparentment té el control però es sent sense control.














Com poder educar assertivament als nostres alumnes?

Considero que l’assertivitat no és quelcom que s’hereti sinó que es va forjant amb l’aprenentatge al llarg de tota la vida. Els nens van aprenen a compartir, cedir, cooperar , negociar..
És important ensenyar als alumnes a ser assertius tant amb iguals com amb persones de diferents edats.

Referent  això he pensat algunes estratègies per aconseguir ser un bon docent assertiu:

a)      Reforç positiu: valoració d’aquella conducta observable que ha fet bé- Per tal de potenciar la seva repetició.
b)      Buscar referents o models a buscar i observar com actuen.
c)      Davant de conductes inadequades:

1.       Descriure la conducta.
2.       Explicar el motiu del canvi que s’espera.
3.       Reconèixer els sentiments del nen.
4.       Una formulació clara del que s’espera el nen.





No hay comentarios:

Publicar un comentario